Bila Besar Nak Jadi Ape??

Salam mlam semua..Harap semua sihat dan segar akal fikiran..
Terus dan menerus mengupdate blog nie..Rase malas..tapi aku
tetap memakse diri ku untuk menulis,..Arghhh...Memerah otak
untuk menulis...
Balik kepada tajuk utama kite..Bile besar nak jd ape??
Biase,,sape yang slalu menajukan soalan begini??
ahh.atok??xsalalu..yang slalu tnye soalan cam nie,Cikgu la..

Masa sekolah rendah..Xlengkap hidup cikgu 2 kalu x tanya soalan nie..
"kamu nak jd ape besar nanti"
Jawapan Anak Murid
  • sy nak jd manusia
  • sy nak jd prebet sapu
  •  sy nak jd penjenayah eh slah
  • sy nak jd diri sy
  • sy nak jd cikgu
  • sy nak jd polis
Tu lah contoh jawapan anak murid yang xnak berjaya..hahak..
Tapi..korang semua tercapai kew ape yang korang nk jd mase kecik2 dulu??
Kalu yang tercapai 2..syabas la..bg yang xtercapai??
Korang buat la tercapai...macam membe2 aku nie..cite2 mengalah kan badan..
korang tau diorang nk jd ape??ha...nak jd Polis...urmm..
Sampai skarang cite2 membe2 aku nie xtercapai...hahaha
Tp diorang tetap usaha..usaha dan terus usaha..tngok lah diorang skun cam maner..Gempak.

Tengok la 2..entah 
apa yang dyee nk shoot pomn 
aku xthu...

Ha..kan aku dah cakap..gempak x..Dapat ambik gambar pakai topi polis
and senapang cicak pom jd lah..janji..cite2 dyee tercapai...
ni seragam bapak aku..Ayah aku polis dulu..tp skarang dah pencen..
bile ayah aku xde kat uma..aku pakai la ape yang patot..huhuhuhu...
Dengan perasaan yang penuh bangge
dan terharu apabile membe2 aku yang xseberape nak betol nie
dapat bergambar...hahaaha
hebat kan membe2 aku nie..hahak..
:)
















2 comments:

sembil9n said...

nembak ape tu bro??? ahahaha

erie said...

entah la..tembak pakcik yang duduk
kt depan uma aku kot...hahajk.