Aku Ingin Jadi Yang Terbaik

Assalamualaikum.

Dalam bnyak2 post aku..nie yg pertama kali aku bagi salam.huhux..
bukan xingat..cume bru blajar..huhuhularidarikebenaran...
Aku nk pos2 bnyak2 blog aku..coz..nanti xyah la slalu update..hahaha
malas doow....

Dalam realiti hidup aku..ape yang aku nk perfect,,msti xmenjadi...
Humm..aku pom xtau la..mane sue aku...

Sekolah Rendah
-Ha..macam biase la..mase kecik2..aku nak sngat2 dapat duduk kelas depan skali..
namun apekandaye..aku bukan nyer bodoh,,cume kurang pandai...huhuhuxlehtrime..
Bile exam..nak sangat2 dapat no satu..fushh..last2..satu gak..18..hampehhh...

Sekolah Menengah
-Ha..kat skolah mngah nie..bnyak yg aku nk perfect...
Dalam Skolah..macam biase..nk perhatian dari awex la...
hahah..owg ke skolah nk blajar..cbuk nk cri awex lak...
Hah..awex...yg bdak2 fom 1 and 2 ade la yg pndang aku...mmg la diowang pndang..
coz...diowang 2..budak2 kecik lagi...aku dah fom 5...budak2 atas dari fom 2..
kompen xpandang...adushh..mmg sue la..muke hncem..p..bdak2 pompuan xprasaan kot..huhudengki..
-Lam kelas...Misty la nk perhatian dari cikgu...fushh..susahh betol nk ambik perhatian cikgu nie..
aq dah habis cara dah aku buat..Aku ponteng klas dye..(hahahaha sowi mom)..aku buat bising...
aku buat huru hare..semua xmenjadi..cume satu jew aku nak..aku just nak cikgu pangil name pendek aku
jew...bukan nm penuh..adushh..xsuke la org pngill nm penuhh nie...

Masa Ambil Result SPM
-Fushh..Hari aku dapat penyakit parkinsen..berketar2 tangan nk ambikk..Dengan penuh kemachoan
dan gentel..aku menhulurkan tangan mengambil result aku...Hummm...terkejut aku..aku sendiri pom
xpercaye dengan keputusan aku..Mana ada A'..hahakk..dengan penuh kekecewaan...
aku ingat ade la jugak A',..ade la jugak cikgu nk puji aku...humm..tngok pom x....adushh..susah nye nk dapat kan perhatian...

Time Mengembirakan
-Nie masa aku ambik sijil brenti skolah aku kat SMK Sura...Time 2 dekat pejabat..
Masa aku kat dalam 2..cikgu aku pom ade..mybe kebetulan kot..ataupom lucky...
Dye nk tngok result aku...aku pom bagi la..lalu cikgu aku berkata ..
"Wa..,bagos jugak awak nie Qusyairi(name penuh aku)..xsangka awak dapat banyak kredit..syabas2.."
Fush..aku macam nk menagis ble cikgu yang aku selalu ponteng klas dyee..bleh ingat aku...
ikut kan hati aku...aku nk undurkan massa..aku nk masok penuh kelas cikgu aku...
P..apekandaye..semua dah suratan..cewahh..skimaa la plop..."malas xkemana gak"

Time Masok Kolej
-Ha,..tengok jew aku macam nie..budak kolej nie...huhuhubange..
Aku dapat tawaran sambung belajar kat Kolej.. Kolej IKIP Kuantan..
Dengan perasaan yang teruja dan bangga,,bile aku tengok air muke mak ayah aku..
Yelah..mak ayah mane x bangge tngok anak dyee blehh sambung blajar...
au ahh...nk nangis pom ade ble teringat kan balikk,,,..
-Tapi..kebanggaan mak bapak aku xlame..sebab aku berti belajar kat sana..bukan malas kk..
p..bersebab...sebab nyer...pertengahan sem satu...ade trajedi berlaku kepada ayah aku kt kampung..
apabila..ayah aku terjatuh dari atap umah aku...entah ape dye nk buat pom aku xtau...
mybe ayah aku nk hidup udare segar kot..hahap...xde ahh..ayah aku dengan abang aku nak baiki atap..
mase 2..atap uma aku bocor....entah macam mane atap 2 licin..terkgelonsor la ayah aku ke bawah..
tentu sakit kan..tinggi gak 2...fushh..akhirnyer..disah kan patah kaki,,.mase 2 aku ade dekat kolej aku..
aku tengah sedap2 main poker...aku terkejut pabila telipun aku berbunyi...suspennnn......
mak aku yang talipon aku,..nagis2 mak aku...xleh ingat..nk nangis ase....
-Makin hari duit yang mak aku kirim xcukup untuk aku makan kat tempat orang nie...
aku xthan tngok mak aku bagi duit mcam xmampu...kesian22....
lalu ku ambik keputusan untuk berhenti..bagi mengurangkan beban mak aku..
dah la nk jaga ayah aku lagi..nk tngung aku lagi..mak aku kejew best kew.....xsungup aku..
lalu..impian aku tuk bagi mak ayah aku segulung sijil@konvo tidak tercapai...
fushhhh..perit eyhh hidupp...............

Hidup Tanam Anggur
-Ahhh..bile hidup pom dah menanam angur skarang nie...
nk yang terbaik macam maner???runting harian aku...Tidur,On9,Makan,lepak,mandi...
bende yang same jew....

Adushhh..susah nyer ble nak yang terbaik dari org...harap2...ble la aku bleh jd yang terbaik dari semua...
letih dah nie...harap korang semua berhibur dengan blog aku xseberape nie....
huhuhuhu...singah2 2...follow la skali nyer..huhuhuberharap............
Love u alll...muahhxx...

No comments: