Pantun 100 Kerat

Pantun 100 kerat ini ingin aku tujukan kepada sesiapa yg rasa dia xde tujuan yang masih tercari2 fungsi kewujudan, janji dengar cukup xperlu persetujuaan. Tapi kalau nak angkat tangan,angkat tinggi2. Angkat tangan xbererti tanda  serah diri tapi angkat tangan dengan satu niat dalam hati. Ku angkat tangan tuk capai cita2 ya robbi. Berikan yang terbaik ku pinta, berikan terbaik sebab dah lama ku rasa hidup ku macam taik. Otak ku fikir just duit macam slogan nice. Kalau nasib ku berubah itu berita baik.! Pasal smalam aku lapar harap esok aku kenyang. Tapi bila apa perlu cukup aku susah diri. Tak goyang time susah cuma royal time senang sebab time tu lah aku prasan aku lupa diri. dalam itu aku fikir apa asal usul aku dan apa motif nyawa ini dalam tubuh aku. Si IQ tinggi aku tengok cuba kutuk aku, Si IQ rendah cuba jadi pemusuh aku. Aghh.. Boleh pergi MAMPOS..! aku kene padam musuh aku. Modal aku cuma siku dan lutut aku. so kalau tersungkur cuba blaja tunjuk malu. Beza aku dan kau lain macam punya jantan. Bukan fighter cuma lain macam punya baran. Separa genius separa lagi aku sewal pale otak aku berpusing2 macam piring prewe. Namun beban di bahu kian lama kian berat,situasi sekeliling kian lama kian tenat. Wahyu diperlu kan, wahyu diberikan. Kini aku menafsir setiap maksud pengertian. Baik letak jawatan takut nanti, ada yg perlukan rawatan rapi. kalau tak pon ada yg xsedar diri. Konon mancis lawan senjata api. cis.! 1das,2das,3das.. Maafkan aku kalau tak aku mengamuk. Dan jari hantu ku menjelma tanda aku dah di rasuk. Punca dan akibat.. aku tak takut mati aku cuma takut akhirat. Dah macam2 cara aku cuba untuk lihat dunia ini yg penuh ilusi dan muslihat. Dan tiba2 ketujuh2 cakra ku slari,diterangi 7septrum warna pelangi. Misi 2020 bila aku memerhati erti seberna hidup ini sebelum mati..! 

No comments: