Selalu Bosan Dengan Apa Yang Ade

Salam semua..Lihat disekeliling kite..Ape yg anda nampak...Lihat dengan penuh pemikiran ke hadapan..Sentiase ingin kan kemajuan..I want more..more money,more than you,Want more..more and more..Sehingga kemajuan menjadi kemunduran..Lihat saja pembangunan di negara ni..makin menggila..Tanah subur kehijaun dah mengugur2..kata nye save the green..Mana buktinye..Inikah yang dikata kemajuan..Ini dipanggil kemunduran...Ini dari segi kemajuaan..Pada diri sendiri pula...Terlalu cepat bosan dengan apa yang ade.."Aku ade bende nie..tapi xpower mane ahh..ingat nk tukar yang power lagi..baru best...aku ambik broadband..slow la...berat macam lori..."..Nie la biase yang aku dengar dari mulut manusia..Tidak bersyukur ape yang ade..Yang berpasangan pula...Mula2 kenal sronok jew msj..ayat jangan kate lah..satu karangan dye bagi..call plak..ape barang 5minit 10 minit..2jam skali call..Entah ape dye mengarut pon tak tau..bile dah tahap kapel..nak anta mesej pom macam tak iklas..call plak dah xde 2jam..nak miss call pon payah...Nie baru dari teknologi kini..Belum lagi dari perspektif  Kehidupan...Mybe..kesilapan orang aku nampak..Kesilapan sendiri aku kabur...Nie semua dari ape yang aku nampak..Andai ade salah silap aku...Jangan malu untuk menegur...

No comments: